woensdag 2 januari 2008

Verhogen van site traffic door netwerk participatie

Kruip eens in de huid van een channelmanager van een telecom bedrijf. Je vraagt je af hoe je meer mensen kunt aantrekken, vermaken en een contract mee kan afsluiten op je website. Dan weet je natuurlijk dat mensen willen weten hoe hun nieuwe mobieltje eruitziet. Waarschijnlijk willen ze ook via een video zien hoe hun specifieke wensen met het nieuwe apparaat worden vervuld. Natuurlijk willen zij leren van de ervaringen van andere gebruikers. Wellicht willen ze zelfs een event bijwonen waar zij mee kunnen doen om een nieuw model te ontwikkelen of uit te proberen. En als zij vragen hebben dan willen ze deze bij voorkeur aan andere gebruikers kunnen stellen. En als jij, als channelmanager, dan ook nog eens persoonlijk reageert met een passend aanbod, dan kan dat alles wel eens doorslaggevend zijn in de koopbeslissing. Websites zijn veelal nog niet verbonden met andere netwerken, zoals blogs, text messaging, video's, social networking, photo's en tracking. Bedrijven die al deze netwerken weten te integreren en daarin weten te participeren, verhogen de kans op site traffic. Fastcompany.com zette dit uiteen gezet in haar artikel "Stars, stripes en Social Media"

Geen opmerkingen: