zondag 20 januari 2008

Spiritualiteit en ondernemerschap

Geloof niets omdat iemand anders het zegt of gelooft.Geloof alleen in wat je zelf als waar ervaart. - Boeddha


In de context van experience innovation gaat het er om dat je ook op een andere manier je eigen mentale model weet te veranderen. Door op een andere manier naar de bestaande logica te kijken weet je deze om te draaien. Hierdoor onstaan nieuwe creatieve inzichten waarmee je op een andere manier weet te ondernemen. Aan de basis van een onderneming ligt vaak een droom. De droom om de wereld mooier, beter of makkelijker te maken met een product, een dienst of een belevenis. Mijn droom is dat ik mensen, ideëen en informatie met elkaar weet te verbinden waardoor er nieuwe mogelijkheden ontstaan om zowel persoonlijk als professioneel te groeien. Mensen die mij deze inspiratie geven zijn ondermeer Paul de Chauvigny de Blot, hoogleraar Business spiritualiteit aan Nijenrode Business Universiteit. In zijn nieuwe boek Business spiritualiteit geeft hij zijn levensvisie door aan het bedrijfsleven. Hierdoor zet hij je aan tot denken om ook tot de diepere lagen, je waarden en drijfveren. van jezelf door te dringen: je bezieling. Waarom voelen mensen zich in organisaties zo uitgeblust? De ziel is vaak uit het bedrijf. Nieuw bewustzijn geeft een andere kijk op jezelf, je relatie met anderen en de wereld en is daarmee onlosmakelijk verbonden met de visie op ondernemen. Inspirerende leiders erkennen dat en ontwikkelen dat actief hun organisaties. Meer hierover vindt je ook in het "Spiritueel ondernemers netwerk".



Geen opmerkingen: