zondag 6 januari 2008

Experience innovation trends die markten en organisaties zullen veranderen

Experience innovation verandert de manier waarop bedrijven de komende jaren zaken doen aanzienlijk. De belangrijkste trends die effect hebben op klantrelatiemanagement zijn: cocreatie, klanten als innovators, outsourcing en waardecreatie via interactie. Het recente artikel van McKinsey, Eight business technology trends to watch, vertelt meer hierover en gaat tevens in op een aantal trends die van invloed zijn op het managen van kapitaalmiddelen en hoe informatie business modellen kan veranderen. Ik merk dat organisaties zich bewust zijn van deze trends. Ze zijn naarstig op zoek zijn naar de wijze ze die trends kunnen vormgeven en realiseren. Allereerst zal het mentale model moeten veranderen om op een andere manier naar waarde creatie te kijken. Ten tweede zal je moeten bepalen waar jouw organisatie het verschil in maakt. Als laatste bedenk je welke concurrerende competenties je zelf in huis ontwikkeld danwel via je netwerk ontsluit. In mijn presentatie over "I'm a network orchestrator" zet ik het netwerk concept uiteen.

Geen opmerkingen: