woensdag 16 januari 2008

Media Business Model

Vandaag met Herman Jan Carmiggelt en Koen Klokgieters een sessie met vrij-denkers uit de gezondheidszorg over business model innovatie gehad. Daar kwam ongelooflijk veel energie bij vrij! Deze vorm van innovatie is hot en dat blijkt maar weer eens uit het nieuwe boek "Free" van Chris Anderson dat binnenkort verschijnt. De schrijver van de Longtail beschrijft in "Free" de mogelijkheden die hij ziet om via online business nieuwe vormen van inkomsten te verkrijgen. Sleutel tot deze nieuwe vormen van waardecreatie zijn content, klanten en traffic. Wat betekent dit voor het business model van jouw organisatie?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Marieke,
Goede input om eens over na te denken. Bij mij vooral "traditionele" verzekeringsdenkers, waar ik veel inside-out denken of puur financieel-economisch zie. Wie is de klant, wat is zijn behoefte, bij welke experience wil hij een relatie met aangaan/houden? Het wordt vaak niet meegenomen.
Hoe in zo'n sterke stroom hier toch aandacht te krijgen? Valt niet altijd mee, maar ik blijf proberen aandacht te krijgen voor het geheel, dus van alle kanten belichten.

Presentatie is zonder toelichting wel moeilijk te begrijpen i.v.m. leesbaarheid.

Gaaf om zo van je te lezen! Go go go!

Maarten

Anoniem zei

Beste Marieke,


Ken je het gedachtegoed van Alexander Osterwalder al?
"Professor Business model innovatie... Ik gebruik zijn inzichten en visuele presentatie van business model innovatie in mijn projecten. Bevalt goed :)

Gertjan Verstoep