maandag 3 december 2007

Future Consumer

"Consumers have virtually unlimited choice and ever-rising expectations for performance, quality and value. They expect more from shopping experiences and more from the brands and products they buy and use every dag. They expect retailers and manufacturers to listen to them more carefully, and to learn from them more often" - A.G. Lafley, CEO Procter & Gamble

De "Future Consumer" onderzoek, uitgevoerd door Capgemini in samenwerking met SmartRevenue, is starpunt voor het aangaan van een nieuwe dialoog tussen consumer prodcuts organisaties en hun klanten. Het onderzoek bouwt voort op een visie document "2016: The future value chain". Consumenten vandaag de dag zijn niet tevreden over de huidige winkel omgevingen. Mede daardoor groeit de voorkeur voor het online shoppen snel de komende 5 jaar. Een typerende quote van 1 van de 2000 consumenten die aan het onderzoek meededen was: "I am a customer at the real stores for some products because of the possibility tot test them and for the service when something breaks. But other less expensive or less complicated things it doesn't make much of a difference and one can buy online". 8 van de 10 consumenten geven aan dat gezondheid en duurzaamheid meer en meer hun koopgedrag zullen beïnvloeden. Iemand uit de U.S. zegt: "There should be more organic, fair trade products, better ways to distinguish such products on the shelves and more knowlegdeable clerks." Afhankelijk van de productgroep waarderen consumenten het als organisaties hun persoonlijk, op maat, benaderen: "I do like mobile alerts to tell me when my favourite authors have a new book released"- UK consumer.

Geen opmerkingen: