Capgemini heeft onderzoek gedaan naar de gewoontes onder jongeren tussen de 15 en 24 jaar oud. De resultaten ervan hebben inzicht gegeven welke invloed dit gedrag de komende jaren zal hebben op de Telecom & Media industrie. Gaming, online shopping, user generated content en social networking hebben inzichten gegeven over veranderend gedrag. Jongeren willen op welk moment dan ook, waar ter wereld, toegang hebben tot content en erover kunnen communiceren. Er is een zogenaamde hyper-keuze en daardoor zullen zij steeds meer aan 'media snacking' doen en met meerdere aktiviteiten tegelijkertijd bezig zijn ('multitasking'). Via communities zullen ze content met elkaar delen, naar elkaar verwijzen en met elkaar opinies uitwisselen. Daarbij gaat het hun om uiting te geven aan wie zij zijn, hun creativiteit en zich neer te zetten als een persoonlijk merk. Bedrijven die hier goed mee om willen gaan zullen de jongeren derhalve veel meer moeten betrekken in het ontwikkelen van nieuwe ideëen en concepten. Jongeren maken gebruik van elkaars ervaringen om besluiten te nemen over producten die zij willen aanschaffen. Organisaties moeten leren begrijpen op welke manier zij invloed kunnen uitoefenen in dit veranderende koopproces.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten